Des de Solsona, amb un grup de nens i nenes molt entusiasmats, hem iniciat el nostre viatge per convertir-nos en grans científics!
I com ho aconseguirem?
Realitzant les proves que cada setmana ens enviaran per correu electrònic des de l’escola científica i tecnològica.
Dilluns passat vam omplir una fitxa d’inscripció amb les nostres dades (nom, edat i què ens agrada), per tal que ens envïn el carnet conforme som aspirants a científics, i on anirem anotant les proves que superem. A més, ja vam realitzar la primera tasca i vam aprendre moltes coses noves.
Vam esbrinar quina és la tasca d’un programador, què significa programar i què és una seqüència; i vam realitzar la prova dels Speed Cups.
I us preguntareu… Speed… què?
Speed Cups!
Una activitat on ens vam convertir en programadors i vam realitzar diferents seqüències de colors. Aquí a la dreta podeu observar una imatge d’algunes de les targetes que vam utilitzar per programar-nos segons la seqüència de colors de la carta.
Ens vam dividir en dos grups, on cada un dels aspirants tenia una cartolina de color al cap: verda, vermella, groga, blava i negra. Qui tenia la cartolina negra es convertia en programador, i els altres havien d’obeir les seves ordres com si fossin ordinadors o robots. Els programadors s’havien de concentrar molt, per tal de donar als seus companys ordres molt concretes. Vam descobrir que, perquè un ordinador o un robot faci el què volem, hem de ser molt curosos a l’hora de programar les ordres.