Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
1,5 hores


Públic:
- Educació primària (Cicle inicial)
- Educació primària (Cicle mitjà)
- Educació primària (Cicle superior)
- Educació secundària
Repte:
Què s’amaga darrere la química del Slime? Sabries dir de què depèn la viscositat o podries preveure la forma geomètrica del Slime al cap d’un temps?
Objectius | Educació primària (CI) | Educació primària (CM) | Educació primària (CS) | Educació secundària (ESO) |
Aplicar un protocol científic per poder fer un Slime. | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Crear un fluid no newtonià i descobrir que hi ha elements que no responen només a una definició d’estat de la matèria. | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Identificar la funció de cada element químic necessari per a la formulació del Slime. | ![]() | ![]() | ![]() | |
Analitzar les propietats del Slime (viscositat, plasticitat, etc). | ![]() | ![]() | ||
Demostrar les propietats magnètiques de la magnetita. | ![]() | ![]() | ||
Dissenyar experiments que ens permetin avaluar les propietats fisicoquímiques del Slime. | ![]() |
Descripció:
Crearem el nostre propi slime seguint el mètode científic. Afegirem i mesclarem amb precisió les substàncies adients (seguint el mètode científic) i crearem un fluid no newtonià, desafiant així la classificació sòlid-líquid. Compte, que l’exactitud en les mesures és important perquè el moc sigui prou viscós! Els infants es quedaran l’slime que hagin elaborat.

sòlid | líquid | canvis d’estat | viscositat | mètode científic | mesura