Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomenada:
1,5 hores


Públic:
- Educació primària (Cicle mitjà)
- Educació primària (Cicle superior)
Repte:
Com respirem els humans? Quin altres tipus de respiracions hi ha? Quina funció té el diafragma? Construirem una maqueta del sistema respiratori i simularem aquest procés. Per finalitzar, comprovarem, amb uns pulmons de be o porc frescos com s´inflen quan l´aire entra (inspiració) i tornen al seu estat original quan deixem de bufar (expiració).
Objectius | Educació primària (CM) | Educació secundària (CS) |
Descriure què és la respiració i per a què serveix (oxígen com a combustible) | ![]() | ![]() |
Adquirir nocions bàsiques d´anatomia: on són els pulmons (cavitat toràcica) i quina estructura tenen (sacs alveolars) | ![]() | ![]() |
Identificar diferents tipus de respiracions. No tots els animals respirem igual. | ![]() | ![]() |
Modelitzar el funcionament dels pulmons (fisiologia): intercanvi de gasos (O2 i CO2) i el diafragma com a mecanisme per a respirar | ![]() | ![]() |
Conèixer algunes malalties que afecten el sistema respiratori | ![]() | |
Destacar les diferències significatives entre el pulmó dret i l’esquerre i intentar trobar-hi explicacions | ![]() |
Descripció:
Introduirem diferents tipus de respiració i ens focalitzarem en la humana i en el nostre sistema respiratori. En farem una maqueta i la utilitzarem per presentar algunes malalties relacionades. Per últim, experimentarem amb uns pulmons de debò (de be o de porc).

sistema respiratori | diafragma | pleura | oxigen | diòxid de carboni | alvèols | cavitat toràcica