Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
2 hores


Públic:
- Educació secundària
- Batxillerat
- Adults
Repte:
Quan s’ha de posar la sal quan fem un brou? I quan bullim verdura? Quin fenomen explica el procediment per fer-nos un te? Quina ciència s’amaga darrera el bany maria? A través de l’experimentació donarem resposta a aquestes i moltes altres preguntes.
Objectius | Educació secundària (ESO) | Batxillerat / Públic adult |
Descriure el procés d’òsmosi | ![]() | ![]() |
Diferenciar canvi químic i canvi físic | ![]() | ![]() |
Inferir el funcionament del bany Maria | ![]() | ![]() |
Comparar la hidrofòbia de diferents materials | ![]() | ![]() |
Reconèixer la implicació de la cuina en la salut humana | ![]() | ![]() |
Descripció:
No és cap misteri que la cuina ha anat relacionada sempre amb la química i la bioquímica, els processos de cocció, ebullició, conserves amb sal i fum, melmelades, llaunes… tot sense excepció passa per anys aplicant la ciència. En aquest taller fem front a les preguntes que ens ofereix el món de la cuina i experimentem per tal de trobar-ne la resposta. No només parlarem de cuina sinó que farem cuina, i la farem des d’una perspectiva científica.

òsmosi | difusió | canvi físic | ebullició | canvi químic | reaccions de Mailard | hidrofòbia | hidrofília