Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
1,5 hores


Públic:
- Educació primària (Cicle inicial)
- Educació primària (Cicle mitjà)
- Educació primària (Cicle superior)
- Educació secundària
Repte:
Com podem fer coets impulsats per aire que volin el més lluny possible?
Objectius | Educació primària (CI) | Educació primària (CM) | Educació primària (CS) | Educació secundària (ESO) |
Aplicar el mètode científic | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Plantejar hipòtesis | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Construir i experimentar amb coets propulsats per aire a pressió | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Diferenciar una variable dependent d’una independent | ![]() | ![]() | ||
Utilitzar correctament el llenguatge científic | ![]() | ![]() | ||
Recollir i analitzar dades a nivell qualitatiu i quantitatiu | ![]() | |||
Optimizar el vol del coet | ![]() | |||
Dissenyar experiments per investigar hipòtesis plantejades | ![]() |
Descripció:
Construirem coets propulsats per aire i farem una sèrie de llançaments modificant variables en el disseny, com ara alerons, distribució de massa… Observarem quin coet arriba més lluny, coneixerem quins elements diferencien cada model i deduirem quines són les variables que fan el seu vol el més eficaç possible.

propulsió | disseny | mètode científic | alerons | ànalisi de dades | aerodinamisme