Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
1,5 hores


Públic:
- Educació primària (Cicle inicial)
- Educació primària (Cicle mitjà)
- Educació primària (Cicle superior)
Repte:
Has sentit mai a parlar dels autòmats? Podries construir-ne un amb materials quotidians? Crearem el nostre autòmat pintor, que funcionarà gràcies a un circuit elèctric que construirem.
Objectius | Educació primària (CI) | Educació primària (CM) | Educació primària (CS) |
Utilitzar la tecnologia com a eina creativa | ![]() | ![]() | ![]() |
Construir un circuit elèctric amb elements senzills | ![]() | ![]() | ![]() |
Modelitzar el funcionament d’un autòmat | ![]() | ![]() | |
Conèixer el funcionament bàsic de l’energia elèctrica, moviment, bateria i conductivitat | ![]() | ![]() | |
Reconèixer un moviment excèntric | ![]() | ||
Diferenciar un autòmat d’un robot | ![]() | ||
Establir patrons a partir de les possibilitats de moviment dels diferents autòmats resultants | ![]() |
Descripció:
Crearem un autòmat pintor amb materials quotidians com són un got, retoladors i altres elements senzills, tot completant un circuit elèctric. Explicarem les característiques d’un autòmat i els elements clau per fer-lo funcionar. Farem moure l’autòmat gràcies a la construcció d’un circuit elèctric amb un motor, una pila i cables. Observarem i analitzarem les semblances i diferències dels traços que generen diferents autòmats per establir patrons.

circuit elèctric | energia | conductivitat | màquines simples | motor | patrons