Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
1,5 hores
Públic:
- Educació primària (Cicle superior)
- Educació secundària
Repte:
Serem capaços de crear un programar òptim de manera que el robot mBot pugui talar el màxim d’arbres en el menor temps possible?
Objectius | Educació primària (CS) | Educació secundària (ESO) |
Descriure els components de l’mBot i les funcions de cada un d’ells | ||
Modelitzar la desforestació mecanitzada amb el robot mBot | ||
Programar l’mBot de manera òptima per assolir un repte donat | ||
Aplicar millores a programes a partir de la detecció d’errors | ||
Analitzar la relació entre mecanització de la tala d’arbres i la desforestació |
Descripció:
Programarem el robot mBot de manera òptima per a gestionar una parcel·la de terreny forestal. Amb aquest exercici, ens familiaritzarem amb el llenguatge de programació per blocs, posarem en pràctica els sensors que componen l’mBot i indagarem sobre com el procés de mecanització de la tala d’arbres ha influït en la desforestació actual.
desforestació | optimització | mecanització | sensor d’ultrasons | sensor de llum