Els i les membres de l’àrea de ciències ens passem tot el dia preguntant-nos coses: Com és que aquesta torre no cau? I com puc disparar un coet? Perquè hi ha components que no es dissolen i n’hi ha que sí i desapareixen? I els colors? Que són? Que és la llum? I moltes preguntes més que ens venen a cada moment! Els nostres nens i nenes estan preparats per fer front a aquestes preguntes, apliquen el model científic i fan el que sempre han fet els investigadors: experimentar!
Un exemple clar és en el cas del so. Si jo em vull comunicar amb els meus amics i tothom crida no podré pas fer-ho. Ho hem provat a l’aula i se’ns ha fet impossible. Però i si utilitzem una mànega? El so passa per dins del tub i l’aire queda aïllat de les pertorbacions i els crits dels altres nens i nenes no afecten! Però… només pot anar per l’aire el so? Provem de fer uns altaveus connectats per un fil i… sí que hi sentim! I si posem un metall després d’haver-li donat un cop i el posem a l’aigua? Veiem ones com si haguéssim tirat una pedra, i és què el so és una ona que viatja a traves de la matèria!
Quantes cosses hem aprés amb una sessió, imagineu-vos en tot l’any!