Corbes i superfícies reglades

Participants:

Fins a 30 participants

Durada:

1 – 3 hores

Públic:

  • Educació Secundària
  • Batxillerat
  • Adults

Repte:

Tenim bon traç per dibuixar una circumferència perfecta? Si tinguessim un regle seriem capaços de dibuixar-la millor? Què és el que es pot dibuixar a partir de rectes?

ObjectiusEducació secundàriaBatxillerat / Públic adult
Distingir entre els conceptes corba reglada (2D) i superfície reglada (3D)
Dibuixar circumferències (corbes reglades) a partir de sumes en paper i ordenar-les segons les propietats.
Dissenyar corbes reglades (evolvents) a partir de segments amb materials com ara fil o retoladors.
Treballar en equip per fer construccions de corbes i superfícies reglades de grans dimensions.
A deduir les propietats numèriques a través de les construccions

Descripció:

Aprendrem a distingir els conceptes de corba reglada (2D) i superfície reglada(3D). A continuació, dibuixarem corbes utilitzant tan sols un llapis i un regle. Analitzarem les possibilitats que pot tenir un regle com a eina per fer art a partir de corbes, és a dir, observarem matemàticament per què una recta es pot arribar a convertir en corba. Per últim, també es posarà en pràctica el fet que tensant un fil pots construir polígons que es convertiran en corbes o superfícies de diferents dimensions.

Recta | corba reglada | superfície reglada | Dimensions


Aquest lloc web utilitza cookies per a que vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per la acceptació de les esmentades cookies i la acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies