Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
2 hores
Públic:
- Educació Secundària
- Batxillerat
- Adults
Material necessari:
- És recomanable disposar de projector
- Calculadora i algun compàs
Repte:
Tenim bon traç per dibuixar una circumferència perfecta? Si tinguéssim un regle seríem capaços de dibuixar-la millor? Què és el que es pot dibuixar a partir de rectes?
Objectius | Educació secundària | Batxillerat / Públic adult |
Definir el concepte de corba reglada (2D) | ||
Dibuixar circumferències (corbes reglades) a partir de sumes en paper i ordenar-les segons les propietats. | ||
Dissenyar corbes reglades (evolvents) a partir de segments amb materials com ara fil o retoladors. | ||
Treballar en equip per fer construccions de corbes reglades. | ||
Deduir propietats numèriques a través de construccions | ||
Construir còniques a partir de plecs amb paper |
Descripció:
Aprendrem a distingir els conceptes de corba reglada (2D). Dibuixarem corbes utilitzant tan sols un llapis i un regle. Analitzarem les possibilitats que pot tenir un regle com a eina per fer art a partir de corbes. Observarem matemàticament com una recta es pot arribar a convertir en corba. Finalment, també es posarà en pràctica el fet que doblegant un paper pots construir altres corbes com ara l’el·lipse o la paràbola a partir de la seva definició.
recta | corba reglada | còniques | plecs