Participants:
Fins a 30 participants
Durada recomanada:
1,5 hores

Públic:
- Educació primària (Cicle inicial)
- Educació primària (Cicle mitjà)
- Educació primària (Cicle superior)
Repte:
Has sentit mai a parlar dels autòmats? Podries construir-ne un amb materials quotidians? Crearem el nostre autòmat pintor, que funcionarà gràcies a un circuit elèctric que construirem.
Objectius | Educació primària (CI) | Educació primària (CM) | Educació primària (CS) |
Utilitzar la tecnologia com a eina creativa | ![]() | ![]() | ![]() |
Construir un circuit elèctric amb elements senzills | ![]() | ![]() | ![]() |
Modelitzar el funcionament d’un autòmat | ![]() | ![]() | |
Conèixer el funcionament bàsic de l’energia elèctrica, moviment, bateria i conductivitat | ![]() | ![]() | |
Reconèixer un moviment excèntric | ![]() | ||
Diferenciar un autòmat d’un robot | ![]() | ||
Establir patrons a partir de les possibilitats de moviment dels diferents autòmats resultants | ![]() |
Descripció:
Començarem descobrint els circuits elèctrics i provant de generar moviment amb piles i motors. A partir d’això, fent una bona estructura, crearem el nostre autòmat pintor! El seu moviment serà sorprenent, però intentarem analitzar-lo per trobar les variables que afecten el traç. Podrem predir el moviment d’un autòmat?
Després de tanta experimentació acabarem tenint una gran i creativa obra d’art conjunta!

circuit elèctric | energia | conductivitat | màquines simples | motor | patrons