Cursos


(Podeu consultar els horaris i calendari de tots els cursos clicant aquí)

A eXplorium, els nostres alumnes gaudeixen de l’aprenentatge de les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a través del joc i els projectes, que estan triats adequadament a la seva edat.

Proposem 3 blocs de cursos que s’ofereixen a les nostres instal·lacions (si voleu informació per les activitats extraescolars que es fan a escoles i instituts, visiteu la secció d’escoles al menú superior o clicant aquí):

JOCS DE LÒGICA I ESTRATÈGIA

Jocs En aquests cursos es fomenta el pensament lògico-matemàtic i deductiu dels infants i joves a través del joc.Les sessions giren entorn de jocs de visualització, d’orientació espacial, de pensament tridimensional i la seva relació amb el bidimensional. També es tracten a través dels jocs processos argumentatius i ser capaç de treballar amb diferents estratègies de resolució davant una situació problema. Un altre objectiu és el de treballar el pensament sistemàtic i exhaustiu de forma natural en les activitats plantejades.

Per a més informació, visiteu la pàgina de Jocs de lògica i estratègia

ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ

Robòtica i programació  La robòtica aplicada a la educació, el que s’anomena Robòtica Educativa, es consolida dia a dia com a eina d’ajuda a l’aprenentatge, aportant solucions a problemes derivats de diferents àmbits de coneixement com les matemàtiques, les ciències naturals i experimentals, la tecnologia, les ciències de la informació i comunicació, la informàtica… és per això que a tot el món més i més centres educatius incorporen la robòtica, o bé als seus plans d’estudis, o bé com a activitat extraescolar, generant al seu voltant una gran quantitat d’esdeveniments (competicions, exposicions…) que fan que aquesta activitat tingui un gran atractiu pels joves estudiants.

En paral·lel als cursos de robòtica, oferim també cursos de programació en diverses variants Per a iniciar-se en la programació, cursos centrats a desenvolupar les habilitats de programació en l’entorn de la creació de videojocs en diferents llenguatges i també la creació d’aplicacions per a dispositius mòbils. Per a estudiants més experts oferim cursos de programació avançada i preparació per a la Olimpíada Informàtica.

 

Per a més informació, visiteu la pàgina de Robòtica i programació

RESOLUCIÓ DE PROBLEMES

Resolució de problemes Es treballarà el desenvolupament del pensament lògico-matemàtic a través de la resolució de problemes. D’una manera lúdica i dinàmica es resoldran diversos tipus de problemes, d’enginy, de lògica, de recompte, d’estratègia… Treballarem problemes d’alguns dels concursos existents de matemàtiques en l’àmbit escolar com les proves del Cangur, que enguany també es faran per 1r i 2n d’ESO, el Fem Matemàtiques, els problemes a l’esprint, la Copa Cangur…

Per a més informació, visiteu la pàgina de Resolució de problemes